Motivácia k výsledkom? Jednoduché!

Motivácia k výsledkom? Jednoduché!

Motivácia k výsledkom? Jednoduché!

Chcem by si aj ty výrazne zlepšiť svoju plynulosť rečí, zbaviť sa zajakavosti? Vieš, že je v sebe máš, len sa Ti nedarí ju použiť vždy, keď potrebuješ a chceš? Chýba Ti motivácia trénovať? Neveríš, že by to nemalo zmysel?

Presne toto bola aj moja veľká výzva. Ukážem Ti postup, ako som ja zmenil svoj prístup a dokázal som sa motivovať.

Skús si predstaviť, že už hovoríš plynulo, že už si to dosiahol. Na chvíľu prestaň čítať a preži nasledovné predstavy:

  • Ako to vyzerá, keď hovoríš úplne plynulo?
  • Aké máš gestá a istotu pri hovorení?
  • Aké sú tvoje životné možnosti, keď dokážeš vyjadriť to, čo chceš?
  • Aké sú vzťahy s ostatnými ľuďmi, s partnerom, partnerkou?
  • Kde si a čo robíš?
  • S kým si?
  • Ako sa vnútorne cítiš, aké pocity zažívaš?
  • Čo vidíš a počuješ okolo seba?
  • Cítiš nejaké vonkajšie pocity, napríklad okolitú teplotu a pod.

Uvedom si, ako by sa zmenili Tvoje možnosti, zlepšili vzťahy a Tvoje celkové prežívanie každého dňa. S istotou v seba a v svoje možnosti.

Sila NLP pri dosahovaní cieľov

NLP, skratka Neurolingvistické programovanie sú techniky osobného rozvoja prevzaté od úspešných terapeutov a doplnené o moderný výskum mozgu a osobnej efektivity.

Práve uvedené otázky pochádzajú z NLP a zapadajú do výskumu mozgu, ktorý myslí v obrazoch, zvukoch a pocitoch.

Presne takéto pozitívne obrazy, vizualizácia úspechu, ktorý si už dosiahol používajú aj vrcholový športovci pri svojej príprave ako jednu z techník svojej mentálnej prípravy.

To znamená, že dáme mozgu predstavu, ako keby to už bola skutočnosť. Nerozlišuje medzi predstavou a skutočnosťou. Preto je to dôležité mu takéto obrazy predkladať.

Vnútorná motivácia

Je Ti jasné, že výsledok, v tomto prípade plynulosť reči nie je záležitosť pár dní. Je to proces. Má veľa faktorov:

  • dĺžka a intenzita tréningu
  • zmena mentálneho nastavenia
  • dôvera v seba a cieľ
  • vytrvalosť prekonať sám seba

Je to dlhodobý proces. Každý z nás už zažil terapie a postupy, ktoré nepriniesli požadovaný výsledok, preto udržať si pozitívny obraz cieľa a neustále ho vidieť a chcieť ho dosiahnuť je jedna z najdôležitejších zložiek úspechu pri odstránení zajakavosti.

Pravidelný tréning

Ako som písal v tomto článku, zázračná pilulka na zajakavosť existuje. Len ju treba brať pravidelne a dlhodobo. Práve vnútorný obraz úspechu, ktorý máš vo svojej mysli Ti umožní prekonať sa a vytrvať, keď si myslíš, že tréning môžeš raz vynechať, keď sám sebe sľúbiš, že to zajtra dobehneš.

Vytvoríš si zvyk a budeš si ho chcieť udržať. Keď raz rozbehneš lokomotívu, je oveľa ľahšie ju udržať v pohybe ako sa ju snažiť zastaviť.

Práve tvoj vnútorný obraz cieľa udrží Tvoju pozornosť a Tvoje činy správnym smerom a budeš nadobúdať väčšiu istotu hovoriť. Kvapku po kvapke…

Sila opakovania

Na pravidelný tréning potrebuješ čas. Ideálne každý deň. V kratších intervaloch niekoľkokrát denne. Svoju predstavu cieľa, toho, ako to vyzerá, keď už hovoríš plynulo môžeš mať vo svojej mysli oveľa častejšie. To je jeden zo spôsobov, ako zmeníš svoju predstavu, ktorú máš sám o sebe.

Vytvor si pripomienky, situácie, ktoré si spojíš s vyvolaním si tejto predstavy. Napríklad vždy, keď uvidíš žlté auto. Alebo keď prejdeš cez dvere, na moment znovu prežiješ obrazy, zvuky a pocity, aké si mal pri vizualizácii.
Využi moderné technológie a nastav si aplikáciu Focus Reminder, ktorú som vytvoril presne pre tento účel.

Urob pre seba

Vytvor si svoju vlastnú vnútornú predstavu. Tak jasnú, presnú, farebnú a veľkú, že vždy, keď si je na ňu spomenieš, naberieš rýchlosť a nič ťa nezastaví. Pripomínaj si túto predstavu tak často, ako to je len možné.

 

Od |2018-12-02T15:34:58+00:00september 22nd, 2014|Mentálny tréning, Praktický návod|Žiadny komentár

Pridaj komentár