Reč ako indikátor vnútornej pohody

Reč ako indikátor vnútornej pohody

Reč ako indikátor vnútornej pohody

Všimol si si, že Tvoja reč, jej plynulosť, je najlepší indikátor toho, že sa cítiš dobre? Je to Tvoja reč, ktorá je citlivá na akúkoľvek Tvoju vnútornú alebo vonkajšiu zmenu.

Spozoruješ každú malú zmenu, takže každé zlepšenie je pozitívne. Každý bod k dobru sa počíta.

Niekedy presne vieš, čo sa v Tebe deje. Vieš prečo sa necítiš vo svojej koži. Často sú to vonkajšie vplyvy – únava, stres, alkohol, emócie, ktoré si uvedomuješ.

Inokedy nevieš, čo sa v Tebe odohráva, len si uvedomuješ, že sa Ti hovorí ťažšie, že máš rečové bloky častejšie a Ty nevieš prečo.

Tvoj telesný pocit sa vždy prejaví na Tvojej plynulosti

Z vlastnej skúsenosti viem, že občas je ťažké určiť, čo presne sa v Tebe deje, nie vždy reaguješ okamžite. Zážitky sa prejavia až s časovým odstupom.

Podobne ako začínajúcu chorobu už cítiš ešte pred jej príchodom. Svojou plynulosťou zisťuješ, že sa v Tvojom vnútri niečo odohráva.

Ponúkam Ti pár rád, ako zlepšíš celkovú telesnú a duševnú pohodu. Automaticky zlepšíš svoju plynulosť.

Oddych a relax

Sám vieš, že dostatočne dlhý a pokojný spánok spôsobí, že celý deň je krajší, veci Ti zrazu vychádzajú a si pokojnejší a uvoľnenejší.

Telesný aj duševný oddych, rovnováha medzi nimi zlepší Tvoju pohodu.

Telesný pohyb

Je dokázané, že 20 minút telesného pohybu denne Ti zabezpečí až 12 hodín lepšej duševnej pohody a pocitu radosti. Zlepší sa Ti kondícia, výdrž, budeš lepšie vyzerať. Automaticky stúpne Tvoja sebadôvera. Tá je dôležitý faktor, ktorý vplýva na plynulosť a vieš ju zväčšiť práve cez telesné cvičenie.

Jedlo

Správne zloženie stravy Ti dokáže zlepšiť náladu, telesnú pohodu, zmierniť depresie. To je známy fakt. Tu sú na mieste všeobecné rady o zdravej výžive. Takže zredukuj zo svojej stravy cukry a karbohydráty, obmedz pitie kávy a sladených nápojov.

Zdravé telo znamená automaticky lepšie zdravie a lepší telesný pocit.

Pitný režim

Tvoje telo je tvorené z 90% vodou. Keď Ti obsah vody v organizme klesne pod 75%, si dehydrovaný, cítiš únavu, bolesť hlavy, nevieš sa sústrediť, si nervózny. To sú všetko príznaky, ktoré majú veľmi rýchly vplyv na plynulosť reči. Ustráž si pitný režim a pi približne 2-3 litre vody denne.

Každá oblasť, ktorú som spomenul, má malý vplyv na Tvoj celkový prežitok. Niekoľko percent. Niektorá Ti zaberie viac, niektorá menej. Testuj to sám na sebe. Každé percento, každý bod k tomu, aby si sa cítil dobre sám so sebou, sa postupne nabalí. Práve malými, postupnými zmenami.

Urob pre seba

Testuj zdravú výživu, pitný režim, pohyb a dostatok spánku sám na sebe a všímaj si zmeny, ktoré spozoruješ. Aj malé.

Od |2018-12-02T17:29:30+00:00máj 24th, 2014|Všeobecné informácie|Žiadny komentár

Pridaj komentár