Spomeň si, keď si bol dieťa a chcel si psa, alebo bábiku Barbie, čo si urobil?

Tajomstvo toho, aby si dostal, čo si chcel, bol motivovať rodičov ku tomu, aby sa začali viac zaujímať. Musel si im ukázať túžbu. Rodičia žili celkom v pohode s faktom, že nemáš psíka, alebo bábiku. Musel si ich dostať z ich zóny komfortu.

To je presne to, čo chceš dosiahnuť v tejto, poslednej diely tohoto seriálu. Chceš ľudí motivovať, aby sa začali zaujímať o to, čo im chceš povedať natoľko, aby boli ochotný ísť do akcie.

Najskôr potrebuješ nájsť tému o ktorú sa ty zaujímaš. Malo by to byť niečo, čo Ťa trápi a o čo sa ty osobne zaujímaš.

Čokoľvek to bude, musí to byť niečo, čo Ťa trápi, alebo o čo sa zaujímaš práve teraz. Je ironické, že nikto sa o túto tému nebude zaujímať viac, ako sa o ňu zaujímaš ty. Ty si model pre svojich poslucháčov. Ak ich chceš presvedčiť a motivovať, musíš im ukázať, že tomu predovšetkým Ty veríš.

Tvoje presvedčenia Ti dávajú silu

Ľudia majú tendenciu sa správať stádovito. Ísť tam, kde ide väčšina. To vedel každý charizmatický vodca od Gándího, cez Hitlera po Roosevelta.

To neznamená, že ľudia nemajú vlastný názor na to, kedy ich syn môže šoférovať rodinné auto, alebo či by ich štrnásťročná dcéra mala chodiť na rande. Majú. Dokonca sa môžu zaujímať o životné prostredie, jadrovú energiu, alebo o iné témy, ktoré sú dnes na pretrase.

Je toho toľko, čo si žiada ich energiu, že všetko, čo sa ich nedotýka osobne radi delegujú na ostatných.
Takže preto Tvoje presvedčenia majú obrovskú silu. Keď dokážeš svoje názory a presvedčenia predložiť tak, aby sa to ľudí osobne dotklo, dokážeš ich motivovať ku tomu, aby sa o predloženú tému začali zaujímať a boli ochotní niečo podniknúť.

Potom Ti stačí povedať im, čo presne majú urobiť. Pamätaj, Tvoje presvedčenia Ti dajú dôveryhodnosť v danej téme. Tvoje nadšenie a presvedčenia sú nákazlivé. Takže nájdi niečo, čo cítiš, že je dôležité a v čom by sa malo niečo urobiť. Urob si z toho svoju tému.

Motivuj ľudí do akcie

Každý dobrý obchodník Vám povie, že sú dve kľúčové súčasti predaja:

  • Vytvoriť potrebu.
  • Prekonať odpor.

Odpor môže mať rôzne podoby. Napríklad je to odpor niečo urobiť. Napríklad pri myšlienke na to, ako motivujete ľudí do akcie Vám možno znie vnútorný hlas:

  • Nepotrebujem ten stres navyše
  • Ešte nie som pripravený
  • Toto je hlúpe cvičenie
  • Nemám na to čas

Ďalší spôsob odporu je, keď sa pokúšame nájsť dostatočné dôvody na to, čo chcem. Každý z nás asi pozná podobný vnútorný rozhovor:

  • Ja už naozaj nepotrebujem ďalší, už tretí televízor.
  • V tej zmrzline je príliš veľa kalórií.
  • Naozaj by som nemal pozerať film až do jednej ráno.

To je dôvod, prečo je zanietenie a entuziazmus taký dôležitý, keď sa pokúšame ľudí motivovať ku akcii.

Naše logické dôvody im dajú dôvod „prečo“ majú niečo urobiť. Ale tvoje zanietenie pre vec im dá silu prekonať strach niečo urobiť. Presmeruje ich strach, prečo majú niečo urobiť ku tomu, aby urobili niečo, čo je dôležitejšie, ako ich strach a ich istota.

Je to ako keď otec skočí do vody, aby zachránil topiace sa dieťa. Zachrániť svoje dieťa je pre neho dôležitejšie, ako jeho vlastný strach.

Takže ako motivovať ľudí do akcie?

Ako som spomínal, musíš nájsť niečo, na čom ti veľmi záleží a nájsť spôsob, ako to prezentovať tak, aby to zaujalo poslucháčov.

Budete oveľa presvedčivejší, ak:

  • Ak sa budete pohybovať po celom priestore, v ktorom prednášate.
  • Hovoríte nahlas, takže z Vás vychádza energia.
  • Vyzdvihnete svoje emócie pridaním melódie do svojej reči.
  • Budete používať dramatické prestávky.
  • Budete sa im pozerať do očí, takže im bude jasné, že hovoríte s každým osobne.
  • Necháte svoje emócie vyjsť zo seba.
  • Ukážete, že máte veci pod kontrolou vedomím zajakávaním.
  • Použijete gestá a reč tela
  • Budete spolupracovať s publikom.

To znamená, že využijete všetky predchádzajúce cvičenia. Všetko, čo ste sa naučili využijete práve v tejto reči. Toto je chvíľa, keď sa môžeš naozaj baviť počas rozprávania a môžeš si to užiť. Uvedomte si, že ste jediná osoba, ktorá Vás môže zastaviť. Takže odlož svoje zábrany a bav sa pri tom

Urob pre seba

Vo svojich rozhovoroch a pri komunikácii vedome používať všetko, čo si sa doteraz naučil. Budeš mať väčší vplyv, budeš sa cítiť lepšie a dokážeš ľudí motivovať a zaujať.

Ďalšie diely tohoto seriálu

Preložené a skrátené, zdroj John C. Harrison – Redefinig stuttering: What The Struggle To Speak Is Really All About